SAYI 61/ 05 KASIM 2005
 
 

BİLİNÇALTI VE ŞİİR Gür Genç
Eski zamanlarda yaşamış şairler “esinlenme”nin dışarıdan/yukarıdan bir yerden, tanrı ya da tanrılardan geldiğine inanırlardı. Oysa biz 1900’lü yılların başından beri, bilimin, özellikle de psikolojinin ışığında biliyoruz ki içeriden, kendi içimizden; bireysel bilinçaltı ve bilhassa büyük sanat eserlerinin doğduğu yer olarak belirtilen toplumsal bilinçaltı katmanına kaynaklanıyor. Yunus Emre: “Bir ben var benden içeri” derken, ya da Rimbaud kendi içindeki o öteki “benden” söz ederken, aslında söylemek istedikleri bilinçaltıydı. >>>

MACAHEL
Nilhan Coşkun
Gürcistan sınırında yer alan Karçal Dağları biyolojik çeşitlilik açısından Türkiye'nin en önemli yerlerinden biridir. Ani yükseklik değişimleri ile ortaya çıkan ekosistem çeşitliliği, yüksek endemizm oranı, zengin yaban hayatı Karçal Dağları'nın en önemli özelliklerini oluşturur. Önemli Bitki Alanı olan bu dağ silsilesi, çoğunlukla bozulmadan kalmış geniş ve iğne yapraklı orman, çalı, alpin çayır, sarp kayalık ve zirve bitki topluluklarını içerir. Florası ayrıntılı çalışılmamasına karşın, Karçal Dağları'nda ülke çapında nadir en az 61 bitki taksonunun yetiştiği bilinmektedir. >>>


THIRTY THREE PRINCIPLES FOR A NEW SOCIOLOGY OF ART
Kubilay Akman
Today we have arrived the level where we can redefine the concepts concerning art after radical transformations and turbulences of the 20th century. Today art waits to be defined. Art and theory have gone hand to hand for a long time. During this interactive companionship theory trickled into art and art leaked into theory, shadows have mixed into each other. In this environment of indefiniteness the explanatory power of theoretical approach weakened and had a crisis. It must be highlighted now that theory is an effort to understand and to explain. Sociological/theoretical approach directed towards understanding art... >>>

JEMMA SMITH İLE SÖYLEŞİ
Bora Ercan
(Çeviren: Elif Taşkan)
2005 yazındaki Asya yolculuğum sırasında tanıştım Jemma ile. Genç bir Tıp Fakültesi öğrencisi olarak gönüllü olarak yoksul bir Asya ülkesi olan Nepal’de staj yapması beni etkiledi. Jemma’nın yolculuğunun birçok insana örnek olmasını istediğim için onunla internet üzerinden bir söyleşi gerçekleştirdim. Umarım Jemma ve dostları bu enerjilerini ve istençlerini hiç kaybetmezler. Onların izlenimlerini ve deneyimlerini izinsiz gösteri’de hangi dilden olursa olsun yayınlayıp paylaşmanın da her şeyin kalıplara girdiği çağımızda iyi bir tavır olacağını düşünüyorum. Aşağıda Jemma Smith’e sorularımız ve onun yanıtları. >>>
INTERVIEW WITH JEMMA SMITH (English)
I met Jemma in Kathmandu, Nepal. Jemma studies medicine in the University and she was doing her intership as a volunteer in one of the hospital in Kathmandu. However, Jemma was sharing her spare time by helping orphanages. As I wanted her journey to set a good example for many people I conversed with her via internet. I hope Jemma and her friends would never lose their energy and enthusiasm. I think publishing and sharing their observations and experiences in izinsiz gösteri, regardless of the language it's written in, is a good attitude in this era, in which everything is stereotyped. The following is our questions and answers with Jemma Smith. >>>

OKUL BİR DERS KİTABIDIR: KIBRIS TÜRK OKULLARINDA TÖRENLER ve SEMBOLİZM Neşe Yaşın
(İngilizce'den Çeviren: Elif Taşkan)
Semboller ve ritüeller çocukları ulusal kimlikleriyle tanıştırmada ve zihinlerinde düşman imajını çizmede önemli rol oynarlar. Onlar yeni sistemler oluşturma ve devamlılığı sağlamada oldukça güçlü ideolojik aygıtlardır. Comaroff ve Comaroff a göre “Ritüeller, gelenekleri korumak ve “sürekliliği” yeniden üretmek için teorik olarak yapılanmış ve kenetlenmiş toplumlarda kültürel araçlar haline gelirler”. Kıbrıs Türk okullarındaki ritüellerden yola çıkarak, bunların çatışma paradigmasını oluşturmak ve statükoyu yeniden üretmek için nasıl kullanıldıklarından söz etmek ve Kıbrıs'taki vahşet fotoğrafları hakkında bazı semiyotik okumalar yaparak ; bu fotoğrafların çatışma paradigmasını sürdürmedeki rolleri hakkında bazı düşünceler öne sürmek istiyorum. >>>

SİZ HİÇ KITLIK ÇEKTİNİZ Mİ? Gürkan Haydar Kiliçarslan
Yiyecek stokları tükendiğinde, hele bir de yiyecek üretimi yapılmadığında ne olur? Kıtlık olur. Bir toplumun başına gelebilecek en büyük felaketlerden biridir Kıtlık. 21.yüzyıl insanları olarak bu sözcüğün anlamını yeterince bilmediğimiz söylenebilir. 25 yılda bir Bob Geldof konuyu popüler kültür ilahlarının gündemine getirmese kimbilir kaç onyıllardan beri sürmekte olan Afrika kıtlıkları bile bizlerin gündemlerinden daima uzaktadır. Kıtlık bazen kendini kronik yollarla değil, akut olarak da gösterebilir. Sözgelimi Pakistan’da yaşanan depremin bölgenin özellikleri … >>>



YANSIBİILİMİ (PSİKOLOG) GÖZÜYLE ŞİDDET VE SALDIRGANLIK
Ulaş Basar Gezgin

Yansıbilim alanında, şiddet ve saldırganlık konusunda yüzlerce çalışma bulunmakta. Özel olarak yalnızca bu konulardaki çalışmalara yer veren dergiler bulunmakta. Doğaldır ki, bu çalışmaların kapsamlı bir değerlendirimi, bir dergi uzunluğundan bile taşar. Burada olabildiğince anaçizgileri vermeye çalışalım.
‘Yansıbilimsel şiddet ve saldırganlık kuramı’ olarak adlandırılabilecek ilk kuram, Freud’un kurucusu olduğu yansıçözümleyimsel (psikanalitik) okuldan geldi. İnsanı, fizik biliminden etkilenerek, bir enerji haznesi olarak gören genç Freud, insanın doğuştan getirdiği iki temel içgüdünün olduğunu ... >>>

ŞİDDET, TÜRKİYE ve 2005 Devrim Güven
Miladi takvime göre 2005 yılı Ermeni tehcirinin (yerdenedilme ve dolayısıyla candanedilme) doksanıncı, 6-7 Eylül’de İstanbullu Rumlara karşı yapılan saldırıların (kan dökülmeden yağma zor olduğundan kan dökülerek yağma) ellinci yılı, 24 Aralık ‘hayata dönüş operasyonu’ adı altında yapılan (sol)kıyımın beşinci yılı, eski deyişle de sene-i devriyesiydi. Miladi takvim kullanmanın bir zararı daha işte size, bunca olayı anımsamak zorunda kaldı(rıldı)k. >>>

ODTÜ TARİHÇE- 2 ÇALIŞMALARI (1980 - 2000) >>>>

ODTÜ ARGOSU (TERMİNOLOJİSİ), YURT ŞAKALARI VE 23.40 SERVISLERİ Bora Ercan
Hocam: Özelde ODTÜ’de genelde Ankara’da ilk dikkat çeken ortak hitap, hocamdır. “Kimin kime ne öğreteceği belli olmaz herkes birbirinin hocasıdır” gibi sağlam bir felsefe üzerine kurulu olan bu hitap sadece “hoca” olarak biraz kaba, biraz samimi bir şekilde de kullanılır. Bununla ilgili okula ilk başlayanların çok anısı vardır. Özellikle anne ya da babası öğretmen olanların okula ilk anne-babalarıyla gelişlerinde yol tariflerinin ya da başka bir ortamdaki ilişkilerin sonucunda kendilerine hocam diye hitap edilmeleri güzel bir espiridir: öğretmen olduğumu nasıl da anladılar! >>>

______________________________________________________________________________
>>> ASAL SAYI 59/ 15.10.2005 > BİR MÜZİK VİDOESU: AUTECHRE - GANTZ GRAF, YÖNETEN ALEX RUTTERFORD //// A MUSİC VİDEO: AUTECHRE - GANTZ GRAF,DIRECTED BY ALEX RUTTERFORD (English) Mahir M. Yavuz <> GIGER: ÜRPERTİCİ VE ŞİİRSEL Kubilay Akman <> JASPER JOHNS AND HIS ORDINARY THINGS Bilge Aydoğan <> İKTİDAR HEP BE(N)DEN İSTER Mustafa Murat Tatlı <> ÇİN İSTİLASINDAN ÖNCE VE SONRA TİBET Seda Kervanoğlu Hay (İngilizce'den çeviren: Elif Taşkan) <> DÜŞKRONİZE Gürkan Haydar Kılıçarslan <> COOLEST FILMS FROM CROATIA AND AROUND THE WORLD Kubilay Akman <> ODTÜ’DE BAĞIMSIZ ÖĞRENCİ HAREKETLERİ VE BİR DENEYİM Bora Ercan
>>> ASAL SAYI 53/ 15.09.2005
>
KHMER ROUGE AND THE KILLING FIELDS: TO WHOM CAN IT BE ATTRIBUTED? (English) Ulas Basar Gezgi <> KIBRISLIRUM ŞİİRİ Stephanos Stephanides (Çeviren: Bora Ercan) <> GREEK-CYPRIOT POETRY – WHAT IS IT? (English) Stephanos Stephanides <> SCHOOL IS A TEXTBOOK: SYMBOLISM AND RITUALS IN TURKISH CYPRIOT SCHOOLS (English) Neşe Yaşın <> İNTERNET Ali Pekşen <> INTERNET (English) Ali Pekşen (Translated by: Arseli Dokumacı) <> SANATIN ANTİ-TEKNOLOJİLERİ Kubilay Akman <> RUHİ SU’NUN ANISINA Bora Ercan <> LONDRA YÜRÜYÜŞLERİ: KOKULAR FESTİVALİ Seda Kervanoğlu <> TÜRKİYE’DE 12 EYLÜL İzinsiz Gösteri <> ODTÜ’DE 12 EYLÜL Nurettin Çalışkan <> BAKKAL, MUHTAR VE BALGAT’TA BİR AMERİKA’LI Ayhan Ayteş <> TÜRKİYE’NİN BÜTÜN ÖĞRENCİLERİ BİRLEŞİNİZ! Gürkan Haydar Kılıçarslan
>>> ASAL SAYI 47/ 01.06.2005 >TIBET; BEFORE AND AFTER CHINESE INVASION (English) Seda Kervanoğlu Hay <> YUNAN VICDANİ RETÇİ LAZAROS PETROMELİDİS İLE RÖPORTAJİ Çeviri: Can Başkent <> AN INTERVIEW WITH A GREEK CONSCIENTIOUS OBJECTOR: LAZAROS PETROMELIDIS (English) <> BİR DÜŞÜNCE DEVRİMİN 100. YILI Gürkan Haydar Kılıçarslan <> SADE’IN AHLÂK FELSEFESİ Kubilay Akman <> TARİHSEL BİR BAKIŞ AÇISIYLA MASTÜRBASYON Bora Ercan <> İZİNSİZ GÖSTERİ YAZ 2005 <> ODTÜ ORYANTASYONU Nurettin Çalışkan
>>> ASAL SAYI 43
/
01.06.2005
> SIRLI AYNADA KIBRIS HARİTASI: 'AYNA, AYNA SÖYLE BANA' Neşe Yaşın <> MAPPING THE METAPHOR: CYPRUS MAP IN THE SECRETIVE MIRROR Neşe Yaşın <> VİCDANIN POLİTİKASI Can Başkent <> KIYAMET BİLGİSİ VE MARDUK >Gürkan Haydar Kılıçarslan <> İLAHİ SUNAKTAKİ ÖLÜMCÜL FOTOĞRAFLAR Kubilay Akman <> THE MORTAL PHOTOGRAPHS AT THE DIVINE ALTAR Kubilay Akman <> LONDRA YÜRÜYÜŞLERİ: WIMBLEDON – RICHMOND Seda Kervanoğlu Hay <> IN LOUISIANA (English) Lale Ak <> ODTÜ EFSANELERİ: AKLA ZİYAN HİKAYELER Haluk Kalafat <> ODTÜ’DE NAZIM HİKMET GÜNÜ Bora Ercan
>>> ASAL SAYI 41/ 01.05.2005 > FİDEL CASTRO RUZ'UN 1 MAYIS 2004 KONUŞMASI ///// EL DISCURSO DE FIDEL CASTRO RUZ DEL PRIMERO DE MAYO, 2004 (Español) ///// EL DISCURSO DE FIDEL CASTRO RUZ DEL PRIMERO DE MAYO, 2004 (Français) ///// SPEECH GIVEN BY FIDEL CASTRO RUZ, AT THE LABOUR DAY CELEBRATION ON MAY 1, 2004 (English) <> “İŞÇİ VE ÇOCUĞU HEYKELİ” Zehra Koç <> TAHAKKÜMDE NEZAKETİN ROLÜ YA DA NAZİK İKTİDAR ŞEMALAR Mustafa Murat Tatlı <> IN PROVENCE (English) Lale Ak
<> YENİ BİR ÇALIŞMA ALANI OLARAK ETNOMATEMATİK Bora Ercan <> ASYA KALKINMA BANKASI (AKB): NEDİR, NE DEĞİLDİR? AKB Karşı Etkinlikler Çalışma Grubu <> SİHLER, AMERİKALILAR VE TÜRKİYELİLER YA DA SOSYAL POLİTİKALARIN SONUAli Can Şener <> KLİTORİS’İN KEŞFİ Bora Ercan <> SİZE GEBER ANNE DİYEBİLİR MİYİM? Devrim Güven <> İZİNSİZ GÖSTERİ'DEN
<> ODTÜ TARİHÇE ÇALIŞMASINA YÖNELİK BİR ÇAĞRI Ali Pekşen
>>>ASAL SAYI 37/ 01.04.2005 > ORLAN’IN SURETLERİ ///// THE SURETS OF ORLAN Kubilay Akman (Çeviri: Elif Gezgin) <> HARDWARE-SOFTWARE YA DA ELLER ELE VERİR Lodos Egelioğlu <> DAKTİLO YA DA MEKTUPLA GELEN BİR YAZININ DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ Bora Ercan <> BİR'İN BÜYÜSÜ YA DA TEK BİR DEFA OLAN ŞEYLERE DAİR Gür Genç <> ENTELEKTÜELİN 3 HALİ Gürkan Haydar Kılıçarslan <> TELAFİ İMKANSIZDIR VE KİMİ ZAMAN AF DA Mustafa Murat Tatlı <> NEŞE YAŞIN’IN BELLEK ODALARI Bora Ercan
<> LUMPEN PROLETERYA DİKTATÖRLÜĞÜ Devrim Güven <>"TARİH KAVRAMI ÜZERİNE"DEN I. Walter Benjamin

>>> ASAL SAYI 31/ 07.03.2005 > ALIŞILMADIK SEX DENEYİMLERİ Çeviren: Can Başkent <> DECCAL
Gürkan Haydar Kılıçarslan <> BİR SANAT OLARAK PORNOGRAFİ YA DA ANDREW BLAKE FİLMLERİ Bora Ercan
<> OTUZ BİR üzerine Terennüm Nurettin Çalışkan <> “MARJiNALiTEYi KABULLENiŞ TEKNiKLERi” VE ADORNO’DA “HOŞGÖRÜLÜ İKTİDAR” KAVRAMI ÜZERİNE Mustafa Murat Tatlı
<> SAHİBİNİ BULAMAYAN EMANET Bora Ercan <> İKİ FOTOĞRAF: GORBAÇOV ODTÜ'DE VE HALAY Yunus Özkazanç'ın Arşivinden <> BİR İLAN: ODTÜ ÖĞRENCİ DERNEĞİNE ÜYE OLALIM (1987)
>>>ASAL SAYI 29/ 01.02.2005 > MİMARLIK VE MONTAJ Sergey M. Eisenstein (Çeviri: Ali Pekşen)
<> MATEMATİK VE ŞİFRE - 1 Nurettin Çalışkan <> NEVADA ÇÖLÜ’NDE TAŞTAN BİR KENT HEYKELİ Ali Pekşen
<> BELGESEL, GERÇEKLER, ENGELLER Ethem Özgüven <> EGEMEN BAKIŞ VE DİLE GELEN İKTİDAR Mustafa Murat Tatlı <> YAŞ 12 Bora Ercan <> AYDINLANMA NEDİR? Ali Sarıgül <> ODTÜ BİLİNÇSİZ ANARŞİST FUTBOL LİGİ anar_kom@yahoo.co.ud <> 1990 BAŞLARINDAN BİR DERGİ DENEYİMİ: APUS KÜLTÜR DERGİSİ Bora Ercan
>>>ASAL SAYI 23/ 20.12.2004 > KARMAŞIKLIĞIN GİZEMİ - III (SON) Gediz Akdeniz <> 29 EKİM 2004 KIBRIS BARIŞ GÜNÜ MİTİNG KONUŞMALARI: N. Yaşın, N. Anastasiou ve F. Özersay <> ABD SEÇİMLERİNİN ARDINDAN Kemal Acim <> MATEMATİK KORKUTUR Nurettin Çalışkan <> TÜRKİYE’DE EDEBİYAT PSİKOSOSYOLOJİSİNİN EKSİKLİĞİ ÜZERİNE Bora Ercan <> KARANLIĞIN SOL ELİ İLE KIŞ'A DOĞRU BİR YOLCULUK Zehra Koç <> METİNLERARASI BİR ESER , METİNLERARASI BİR YAZAR Tülay Akkoyun
<> BOYALI KUŞ Ali Sarıgül <> ODTÜ'DE DEVRİM YAZISI Nurettin Çalışkan <> AMELİZM, FALAN FİLAN anar_kom@yahoo.co.uk
>>>ASAL SAYI 19/ 08.11.2004 > BİR BARIŞ PROJESİ OLARAK ŞİİR ÇEVİRİSİ Neşe Yaşın <> RENGİN VE BOŞLUĞUN KÖPRÜSÜNDE BİR RESSAM: FERİHA TUĞRAN Mehmet Kazım <> ELİF ŞAFAK VE MAHREM: ÇOĞULCU BİR ROMAN Tülay Akkoyun <> İNADINA ANTİ AVRUPAAMERİKAMERKEZCİLİĞİ Bora Ercan
<> MATEMATİK VE "CRANK"LAR Nurettin Çalışkan <> SIFIRLARDAN KURTULAN BANKNOTLAR VE GERİ GELEN KURUŞLAR Ali Pekşen <> İÇSEL ÖZGÜRLÜK VE AYDINLANMA Ali Sarıgül <> İMAJ DEĞİŞİR Mİ KOLAYINA? Lodos Egelioğlu <> MERASİM-İ İYD-İ CUMHURİYET’E DAİR EFKÂR Oğuzhan Bekir Keskin
<> ANILARLA ODTÜ Levent Tosun(ME 70') <> ODTÜ’NÜN TARİHİ ÜZERİNE DENEMELER
İlkem Toker (FDE'97, MBA'00) <> NERELERDEN NERELERE GELDİĞİMİZİN HİKÂYESİ Feza Kürkçüoğlu
>>>ASAL SAYI 17/ 20..09.2004 > KARMAŞIKLIĞIN GİZEMİ - II Gediz Akdeniz <> ZAMAN ÇİZGİSİNİN KI-RIK-LA-RIN-DA GİZLENEN şiirsel ŞİDDET Bâki Ayhan T. <> METİNLERARASI BİR ESER : İKİ YEŞİL SUSAMURU, METİNLERARASI BİR YAZAR: BUKET UZUNER Tülay Akkoyun <> YAŞASIN İRRASYONALİZM-III
Bora Ercan <> MİDİLLİ : HEM ÇOK YAKIN, HEM DE ÇOK UZAK BİR ADA Gökhan Orhan <> TÜRK TOPLUMU VE TELEVİZYON Ethem Özgüven <> ONLAR ÖYLE DİYO! Nurettin Çalışkan <> SİZ HİÇ AÇLIKTAN ÖLDÜNÜZ MÜ? Devrim Güven

>>>ASAL SAYI 13/ 05.07.2004 > KARMAŞIKLIĞIN GİZEMİ - I Gediz Akdeniz <> BİR KLİŞE: KANALLAR ŞEHRİ AMSTERDAM Gökhan Orhan <> KAYBOLUNACAK KENT: YEZD Deniz Karabacak <> TARİHE, BELGESELE, REKLAMA DAİR BAŞLIKSIZ BİR YAZI Ethem Özgüven <> ÇADOR: MURATHAN MUNGAN
Tülay Akkoyun <> MATEMATİK ÖNEMLİDİR ! Nurettin Çalışkan <> BEN DÜŞMANIM! Gürkan Haydar Kılıçarslan <> KRALLARIN ÜLKESİ TÜRKİYE - 2 (ÜNİFORMA FETİŞİZMİ) Lodos Egelioğlu
<> RESMİ İDEOLOJİDE KIBRIS TERMİNOLOJİSİ Bora Ercan <> KIBRIS EDEBİYATI ÜZERİNE SÖYLEŞİLER: George Christodoulides, Neşe Yaşın ve Niki Marangou
>>>ASAL SAYI 11/ 03.06.2004 > KRALLARIN ÜLKESİ Lodos Egelioğlu <> LİNGAM: ŞİVA'NIN CİNSEL ORGANI Nurdan Çakır <> MATEMATİK VE MATEMATİKÇİLER Nurettin Çalışkan <> BÜYÜK UYGARLIK PROJESİ İLE MOLLALAR ARASINDA SIKIŞMIŞ BİR ULUSA AĞIT Deniz Karabacak <> YAŞASIN İRRASYONALİZM II Bora Ercan <> BRUGGE'DE BİR HAFTA SONU Lale Ak <> TAŞ USTASI Bir Kızılderili Masalı <> ORTALIK YILDIZDAN GEÇİLMEZKEN KONUYU ANLAYIP YORUMLAYABİLMEMİZ İÇİN BİR KİTAP:
TARKAN/YILDIZ OLGUSU
Devrim Güven

>>>ASAL SAYI 07/ 01.056.2004 > TÜRKİYE'NİN 1 MAYIS'LARI İzinsiz Gösteri <> SANAL EVREN VE HABER DÜNYASI Jean Baudrillard (Çeviri: Oğuz Adanır) <> YAŞASIN İRRASYONALİZM – BÖLÜM I Bora Ercan <> MATEMATİK VE İNANÇ Nurettin Çalışkan <> BİR POPÜLER KÜLTÜR OLARAK TÜRKİYE’DEKİ ARABESK KÜLTÜRÜ ANLAMA ÇABASI: POPÜLER KÜLTÜR VE ORHAN GENCEBAY ARABESKİ Ali Pekşen
<> “İMKANSIZ AŞK” BİR GÜNAH ÇIKARMA MI? Tülay Akkoyun
<> NAR Deniz Karabacak <> BİR MALTA YOLCULUĞU Lale Ak <> ARE YOU UNBREAKABLE? ( KIRILMAYAN MISIN? ) - BÖLÜM I Gürkan Haydar Kılıçarslan <> YAŞAM DÖNGÜSÜ Waa’Naa’Nee’Che <> 2911: TOPLANTI VE GÖSTERİ YÜRÜYÜŞLERİ KANUNU Resmi Gazete Tarih : 8/10/1983 Sayı : 18185
>>> ASAL SAYI 05/ 01.04.2004 > PARANIN ÇARPITICI GÜCÜ Karl Marx <> TÜRK LİRASI BANKONOTLARININ GÖRSELLİĞİ ÜZERİNE Ali Pekşen <> SAYMA VE ÖLÇME Nurettin Çalışkan <> AVRUPA BASINI NE DEDİ? Gürkan Haydar Kılıçarslan <> BİR GÜNEY AFRİKA YOLCULUĞU Lale Ak <> DÜŞ, AŞK VE ŞİİR Bora Ercan <> İSİM MESELESİ: ESKİMOLAR VE KÜRTLER Deniz Kanatçı <> REKTÖRLERİN GÖZYAŞLARI Lodos Egelioğlu <> 2911'İN MART 2004 GÜNCESİ Derleyen: İzinsiz Gösteri
>>>ASAL SAYI 03/ 18.03.2004 > SAYILARLA YAŞAMAK Nurettin Çalışkan <> ŞİİRLE İŞTİGAL EDEN HERKESE İRTİCALEN SUALLER Osman Olmuş <> 13 YIL ÖNCESİNDEN BİR SAVAŞ PROTESTOSU Bora Ercan <> OLİMPİĞİM ÖYLEYSE VARIM Gürkan Haydar Kılıçarslan <> YAŞAMIN ÇOCUKLARI Elvan Dirlik
<> GAZETELERDEKİ İMZASIZ YAZILAR YA DA PORNO MUHABBETLERİ
Lodos Egelioğlu <> AYKIRI KİTAPLAR: SODOM, JULIETTE, GİZLİ GÜNCE VE DİĞERLERİ Devrim Güven

>>> ASAL SAYI 02/ 05.03.2004 > İKONOKLASM VE 'KITSCH': İKON KIRICILIKTAN İKON ÜRETİCİLİĞİNE BİR TÜR SALINMA Ali Pekşen <> YARI SAYDAM VESİKALIKLAR Ayhan Ayteş <> MEDYA İLLÜZYONİZMİ Gürkan Haydar Kılıçarslan <> ANTALYA'NIN KURUCUSU ATTALOS GAY MİYİDİ? Devrim Güven <> BİR EĞİTİM POLİTİKASININ DAHA İFLASI Lodos Egelioğlu <> MEDYA, ÜNİVERSİTELER VE ODTÜ Bora Ercan
<> ORTA ÖĞRETİMDE BİLGİ ERİŞİMİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ DERSİ Aydan Özkan