SAYI 59/ 15 EKİM 2005
 
 

BİR MÜZİK VİDOESU: AUTECHRE - GANTZ GRAF, YÖNETEN ALEX RUTTERFORD Mahir M. Yavuz
Öncelikle müzik videosunun veya videolu müziğin yakın geçmiş içinde hızla geçirdiği evrimden bahsetmekte fayda var. Müzik videosu ilk zamanlarında ‘söylenen’ bir şarkının performansını görselleştirmek için kaydedilen bir video iken, günümüzde şarkının söylenmesi veya bu söyleyişin performansı gibi bir durumdan söz etmek çok da ... >>>
A MUSİC VİDEO: AUTECHRE - GANTZ GRAF, DIRECTED BY ALEX RUTTERFORD (English) Mahir M. Yavuz
First of all, it is necessary to give a brief history of the fast evolution in the music videos during the past decades. In the beginning, music videos were recorded to visualise the performance during which the song was sung. However, as one can neither talk about singing in its real sense nor about a singing performance in today’s world, music videos inevitably evolved as a kind of motion picture, constituting a semiology for itself.. >>>

GIGER: ÜRPERTİCİ VE ŞİİRSEL Kubilay Akman
İsviçre’nin küçük kenti Chur’da, muhtemelen 1940’lı yılların ikinci yarısında, orta yaşlı yerel eczacı evine bir ilaç firmasının promosyon olarak verdiği insan kafatasını getirir. Eczacının küçük oğlunu bu ürkütücü armağan baştan çıkaracaktır. Zaten karanlık, korkutucu ve tuhaf şeylere büyük ilgi duyan çocuğun dikkati bu kafatasının sembolize ettiği ölümcül temalar üzerinde odaklanır. Küçük yaşta, ailesiyle kaldığı evin kilerinde bir korku tüneli yapar. Mukavvadan iskeletlerin, canavarların ve cesetlerin yer aldığı bu tünele arkadaşlarını korkunun ve eğlencenin kaynaştığı dakikalar geçirmek üzere davet eder. >>>


JASPER JOHNS AND HIS ORDINARY THINGS Bilge Aydoğan
As a painter, sculptor and printmaker, Jasper Johns (1930 - ) is one of the best-known American’s post-abstract expressionist. His familiar iconic symbols were hailed as essential progenitors of Pop Art and Minimalism. He had his first one-man exhibition in 1958 at the Leo Castelli Gallery and during the year 1961, his picture named “Gray Numbers” won the International Prize at the Pittsburg Biennale. He became famous in the art world almost overnight. With the description of Kirk Varnedoe: “He is given a grand moment in he sun as the man who comes on the stage in order to slay the demon of Pollock and Kline and De Kooning ... >>>


İKTİDAR HEP BE(N)DEN İSTER Mustafa Murat Tatlı
İktidarın hoş karşılamadığı ya da gayrı ahlaki bulduğu kimi yakışık almaz ya da saldırgan ya da siyasi bağlamda düşünülürse militan arzular içe atılır, içselleştirilir. Lakin, iktidar dolayımıyla çirkinleştirilen ya da ‘insanlık-dışı’laştırılan bu arzular aslında gelmiş oldu yere geri gönderilir; bireyin bedenine yöneltilir. Bu aşırı Freudien şema, çirkin, abes yada insanlık-dışı olarak yaftalanmış arzulardaki iktidar pratiğini ya da bu biçimde nitelenen arzu-alanlarının iktidarın hükmedemediği direngen-artıklarla dolu olduğunu açığa çıkarır bir bakıma, bunu sarih kılar. >>>


ÇİN İSTİLASINDAN ÖNCE VE SONRA TİBET Seda Kervanoğlu Hay
(İngilizce'den Çeviren: Elif Taşkan)
Tibet'in ilk kralları Yarlung güney kasabasında, Bhutan sınırında yaşamıştır ve onlara Yarlung adı verilmiştir. Fakat en önemlileri, 19 yıl boyunca tahtta kalan kral, Songsten Gampo'dur (630-649 MS). O sadece bir savaşçı değil aynı zamanda iyi bir hükümdar ve bilgili bir adamdı. Songsten Gampo başkenti Yarlung'tan Lhasa'ya taşımış ve bugün Potala Sarayı'nın bulunduğu yerde bir kale inşa etmiştir. Başbakan Thonmi Sambhota ve onaltı öğrencisini Hindistan'a Budizm'le ilgili yazılar hakkında çalışmalar yapmaya göndermiştir. >>>


DÜŞKRONİZE Gürkan Haydar Kılıçarslan
Saat dokuz olmak üzereydi. Her salı olduğu gibi canlı sunacağım programın hazırlıkları içinde yayın odasında yerimi almıştım. Radyoda benden başka sadece pek çok programın sunuculuğunu ve yayın odasının teknisyenliği yürüten, aynı zamanda bana yardımcı olan Murat vardı. Onunla bu radyo programı sayesinde tanışmıştım. İyi bir ikili olmanın ötesinde iyi de dost olmuştuk. Bununla beraber iyi bir ikili olmamız sayısız yayın hatası yapmamıza engel değildi.Ben kısa hikayelerimi mikrofona okurdum. Arada sırada nadiren bir gece önce yazmış olduğum metinlerin dışına çıkardım. Murat sıraladığım şarkıları yayına girerdi. Aramızda bir camekan bulunurdu. Kulaklarımda kocaman bir kulaklık takılıydı. Elbette aradaki camekana rağmen mikrofon ve kulaklık aracılığıyla konuşabiliyorduk. >>>


COOLEST FILMS FROM CROATIA AND AROUND THE WORLD Kubilay Akman
25FPS International Experimental Film and Video Festival, 21-25/09/2005 once again proved that Zagreb is a leading cadidate to be one of the most important art centers in Europe. The Croatian art audience had the chance of seeing coolest experimental films from different countries range from Croatia, France, UK ... >>>


ODTÜ TARİHÇE- 2 ÇALIŞMALARI (1980 - 2000) >>>>

ODTÜ’DE BAĞIMSIZ ÖĞRENCİ HAREKETLERİ VE BİR DENEYİM Bora Ercan
1980 sonrası sonrası gençlik ve öğrenci örgütlenmesi giderek artan baskılar nedeniyle büyük zorluklar altında yapılmıştır. Oluşumların yasal olması dahi polis baskı(n)larını engellemiyordu, değil yönetici olmak derneğin bir üyesi olmak bile neredeyse bir cesaret işiydi. Her ne kadar Türkiye’nin diğer üniversitelerine göre ODTÜ’de daha özgür bir düşünce ortamı olsa da 1980’nin baskıcı ortamı kendini her alanda hissettiriyordu. Buna Yüzüncü Yıl kapısının sadece o bölgede kalanlar tarafından kullanılabileceği ve bunun için jandarmadan özel fotoğraflı kart çıkarma zorunluluğu (zaten okula giderken jandarmanın eğitimine tanık olmak, olası bir çatışmada onların dipçikleri insanların kafalarına nasıl geçireceklerini görmek de başka bir şeydi); ... >>>

______________________________________________________________________________
>>>ASAL SAYI 53/ 15.09.2005 > KHMER ROUGE AND THE KILLING FIELDS: TO WHOM CAN IT BE ATTRIBUTED? (English) Ulas Basar Gezgi <> KIBRISLIRUM ŞİİRİ Stephanos Stephanides (Çeviren: Bora Ercan) <> GREEK-CYPRIOT POETRY – WHAT IS IT? (English) Stephanos Stephanides <> SCHOOL IS A TEXTBOOK: SYMBOLISM AND RITUALS IN TURKISH CYPRIOT SCHOOLS (English) Neşe Yaşın <> İNTERNET Ali Pekşen <> INTERNET (English) Ali Pekşen (Translated by: Arseli Dokumacı) <> SANATIN ANTİ-TEKNOLOJİLERİ Kubilay Akman <> RUHİ SU’NUN ANISINA Bora Ercan <> LONDRA YÜRÜYÜŞLERİ: KOKULAR FESTİVALİ Seda Kervanoğlu <> TÜRKİYE’DE 12 EYLÜL İzinsiz Gösteri <> ODTÜ’DE 12 EYLÜL Nurettin Çalışkan <> BAKKAL, MUHTAR VE BALGAT’TA BİR AMERİKA’LI Ayhan Ayteş <> TÜRKİYE’NİN BÜTÜN ÖĞRENCİLERİ BİRLEŞİNİZ! Gürkan Haydar Kılıçarslan
>>>ASAL SAYI 47/ 01.06.2005 >TIBET; BEFORE AND AFTER CHINESE INVASION (English) Seda Kervanoğlu Hay <> YUNAN VICDANİ RETÇİ LAZAROS PETROMELİDİS İLE RÖPORTAJİ Çeviri: Can Başkent <> AN INTERVIEW WITH A GREEK CONSCIENTIOUS OBJECTOR: LAZAROS PETROMELIDIS (English) <> BİR DÜŞÜNCE DEVRİMİN 100. YILI Gürkan Haydar Kılıçarslan <> SADE’IN AHLÂK FELSEFESİ Kubilay Akman <> TARİHSEL BİR BAKIŞ AÇISIYLA MASTÜRBASYON Bora Ercan <> İZİNSİZ GÖSTERİ YAZ 2005 <> ODTÜ ORYANTASYONU Nurettin Çalışkan
>>>ASAL SAYI 43
/
01.06.2005
> SIRLI AYNADA KIBRIS HARİTASI: 'AYNA, AYNA SÖYLE BANA' Neşe Yaşın <> MAPPING THE METAPHOR: CYPRUS MAP IN THE SECRETIVE MIRROR Neşe Yaşın <> VİCDANIN POLİTİKASI Can Başkent <> KIYAMET BİLGİSİ VE MARDUK Gürkan Haydar Kılıçarslan <> İLAHİ SUNAKTAKİ ÖLÜMCÜL FOTOĞRAFLAR Kubilay Akman <> THE MORTAL PHOTOGRAPHS AT THE DIVINE ALTAR Kubilay Akman <> LONDRA YÜRÜYÜŞLERİ: WIMBLEDON – RICHMOND Seda Kervanoğlu Hay <> IN LOUISIANA (English) Lale Ak <> ODTÜ EFSANELERİ: AKLA ZİYAN HİKAYELER Haluk Kalafat <> ODTÜ’DE NAZIM HİKMET GÜNÜ Bora Ercan
>>>ASAL SAYI 41/ 01.05.2005 > FİDEL CASTRO RUZ'UN 1 MAYIS 2004 KONUŞMASI ///// EL DISCURSO DE FIDEL CASTRO RUZ DEL PRIMERO DE MAYO, 2004 (Español) ///// EL DISCURSO DE FIDEL CASTRO RUZ DEL PRIMERO DE MAYO, 2004 (Français) ///// SPEECH GIVEN BY FIDEL CASTRO RUZ, AT THE LABOUR DAY CELEBRATION ON MAY 1, 2004 (English) <> “İŞÇİ VE ÇOCUĞU HEYKELİ” Zehra Koç <> TAHAKKÜMDE NEZAKETİN ROLÜ YA DA NAZİK İKTİDAR ŞEMALAR Mustafa Murat Tatlı <> IN PROVENCE (English) Lale Ak
<> YENİ BİR ÇALIŞMA ALANI OLARAK ETNOMATEMATİK Bora Ercan <> ASYA KALKINMA BANKASI (AKB): NEDİR, NE DEĞİLDİR? AKB Karşı Etkinlikler Çalışma Grubu <> SİHLER, AMERİKALILAR VE TÜRKİYELİLER YA DA SOSYAL POLİTİKALARIN SONUAli Can Şener <> KLİTORİS’İN KEŞFİ Bora Ercan <> SİZE GEBER ANNE DİYEBİLİR MİYİM? Devrim Güven <> İZİNSİZ GÖSTERİ'DEN
<> ODTÜ TARİHÇE ÇALIŞMASINA YÖNELİK BİR ÇAĞRI Ali Pekşen
>>>ASAL SAYI 37/ 01.04.2005 > ORLAN’IN SURETLERİ ///// THE SURETS OF ORLAN Kubilay Akman (Çeviri: Elif Gezgin) <> HARDWARE-SOFTWARE YA DA ELLER ELE VERİR Lodos Egelioğlu <> DAKTİLO YA DA MEKTUPLA GELEN BİR YAZININ DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ Bora Ercan <> BİR'İN BÜYÜSÜ YA DA TEK BİR DEFA OLAN ŞEYLERE DAİR Gür Genç <> ENTELEKTÜELİN 3 HALİ Gürkan Haydar Kılıçarslan <> TELAFİ İMKANSIZDIR VE KİMİ ZAMAN AF DA Mustafa Murat Tatlı <> NEŞE YAŞIN’IN BELLEK ODALARI Bora Ercan
<> LUMPEN PROLETERYA DİKTATÖRLÜĞÜ Devrim Güven <>"TARİH KAVRAMI ÜZERİNE"DEN I. Walter Benjamin

>>>ASAL SAYI 31/ 07.03.2005 > ALIŞILMADIK SEX DENEYİMLERİ Çeviren: Can Başkent <> DECCAL
Gürkan Haydar Kılıçarslan <> BİR SANAT OLARAK PORNOGRAFİ YA DA ANDREW BLAKE FİLMLERİ Bora Ercan
<> OTUZ BİR üzerine Terennüm Nurettin Çalışkan <> “MARJiNALiTEYi KABULLENiŞ TEKNiKLERi” VE ADORNO’DA “HOŞGÖRÜLÜ İKTİDAR” KAVRAMI ÜZERİNE Mustafa Murat Tatlı
<> SAHİBİNİ BULAMAYAN EMANET Bora Ercan <> İKİ FOTOĞRAF: GORBAÇOV ODTÜ'DE VE HALAY Yunus Özkazanç'ın Arşivinden <> BİR İLAN: ODTÜ ÖĞRENCİ DERNEĞİNE ÜYE OLALIM (1987)
>>>ASAL SAYI 29/ 01.02.2005 > MİMARLIK VE MONTAJ Sergey M. Eisenstein (Çeviri: Ali Pekşen)
<> MATEMATİK VE ŞİFRE - 1 Nurettin Çalışkan <> NEVADA ÇÖLÜ’NDE TAŞTAN BİR KENT HEYKELİ Ali Pekşen
<> BELGESEL, GERÇEKLER, ENGELLER Ethem Özgüven <> EGEMEN BAKIŞ VE DİLE GELEN İKTİDAR Mustafa Murat Tatlı <> YAŞ 12 Bora Ercan <> AYDINLANMA NEDİR? Ali Sarıgül <> ODTÜ BİLİNÇSİZ ANARŞİST FUTBOL LİGİ anar_kom@yahoo.co.ud <> 1990 BAŞLARINDAN BİR DERGİ DENEYİMİ: APUS KÜLTÜR DERGİSİ Bora Ercan
>>>ASAL SAYI 23/ 20.12.2004 > KARMAŞIKLIĞIN GİZEMİ - III (SON) Gediz Akdeniz <> 29 EKİM 2004 KIBRIS BARIŞ GÜNÜ MİTİNG KONUŞMALARI: N. Yaşın, N. Anastasiou ve F. Özersay <> ABD SEÇİMLERİNİN ARDINDAN Kemal Acim <> MATEMATİK KORKUTUR Nurettin Çalışkan <> TÜRKİYE’DE EDEBİYAT PSİKOSOSYOLOJİSİNİN EKSİKLİĞİ ÜZERİNE Bora Ercan <> KARANLIĞIN SOL ELİ İLE KIŞ'A DOĞRU BİR YOLCULUK Zehra Koç <> METİNLERARASI BİR ESER , METİNLERARASI BİR YAZAR Tülay Akkoyun
<> BOYALI KUŞ Ali Sarıgül <> ODTÜ'DE DEVRİM YAZISI Nurettin Çalışkan <> AMELİZM, FALAN FİLAN anar_kom@yahoo.co.uk
>>>ASAL SAYI 19/ 08.11.2004 > BİR BARIŞ PROJESİ OLARAK ŞİİR ÇEVİRİSİ Neşe Yaşın <> RENGİN VE BOŞLUĞUN KÖPRÜSÜNDE BİR RESSAM: FERİHA TUĞRAN Mehmet Kazım <> ELİF ŞAFAK VE MAHREM: ÇOĞULCU BİR ROMAN Tülay Akkoyun <> İNADINA ANTİ AVRUPAAMERİKAMERKEZCİLİĞİ Bora Ercan
<> MATEMATİK VE "CRANK"LAR Nurettin Çalışkan <> SIFIRLARDAN KURTULAN BANKNOTLAR VE GERİ GELEN KURUŞLAR Ali Pekşen <> İÇSEL ÖZGÜRLÜK VE AYDINLANMA Ali Sarıgül <> İMAJ DEĞİŞİR Mİ KOLAYINA? Lodos Egelioğlu <> MERASİM-İ İYD-İ CUMHURİYET’E DAİR EFKÂR Oğuzhan Bekir Keskin
<> ANILARLA ODTÜ Levent Tosun(ME 70') <> ODTÜ’NÜN TARİHİ ÜZERİNE DENEMELER
İlkem Toker (FDE'97, MBA'00) <> NERELERDEN NERELERE GELDİĞİMİZİN HİKÂYESİ Feza Kürkçüoğlu
>>>ASAL SAYI 17/ 20..09.2004 > KARMAŞIKLIĞIN GİZEMİ - II Gediz Akdeniz <> ZAMAN ÇİZGİSİNİN KI-RIK-LA-RIN-DA GİZLENEN şiirsel ŞİDDET Bâki Ayhan T.<> METİNLERARASI BİR ESER : İKİ YEŞİL SUSAMURU, METİNLERARASI BİR YAZAR: BUKET UZUNER Tülay Akkoyun <> YAŞASIN İRRASYONALİZM-III
Bora Ercan <> MİDİLLİ : HEM ÇOK YAKIN, HEM DE ÇOK UZAK BİR ADA Gökhan Orhan <> TÜRK TOPLUMU VE TELEVİZYON Ethem Özgüven <> ONLAR ÖYLE DİYO! Nurettin Çalışkan <> SİZ HİÇ AÇLIKTAN ÖLDÜNÜZ MÜ? Devrim Güven

>>>ASAL SAYI 13/ 05.07.2004 > KARMAŞIKLIĞIN GİZEMİ - I Gediz Akdeniz <> BİR KLİŞE: KANALLAR ŞEHRİ AMSTERDAM Gökhan Orhan <> KAYBOLUNACAK KENT: YEZD Deniz Karabacak <> TARİHE, BELGESELE, REKLAMA DAİR BAŞLIKSIZ BİR YAZI Ethem Özgüven <> ÇADOR: MURATHAN MUNGAN
Tülay Akkoyun <> MATEMATİK ÖNEMLİDİR ! Nurettin Çalışkan <> BEN DÜŞMANIM! Gürkan Haydar Kılıçarslan <> KRALLARIN ÜLKESİ TÜRKİYE - 2 (ÜNİFORMA FETİŞİZMİ) Lodos Egelioğlu
<> RESMİ İDEOLOJİDE KIBRIS TERMİNOLOJİSİ Bora Ercan <> KIBRIS EDEBİYATI ÜZERİNE SÖYLEŞİLER: George Christodoulides, Neşe Yaşın ve Niki Marangou
>>>ASAL SAYI 11/ 03.06.2004 > KRALLARIN ÜLKESİ Lodos Egelioğlu <> LİNGAM: ŞİVA'NIN CİNSEL ORGANI Nurdan Çakır <> MATEMATİK VE MATEMATİKÇİLER Nurettin Çalışkan <> BÜYÜK UYGARLIK PROJESİ İLE MOLLALAR ARASINDA SIKIŞMIŞ BİR ULUSA AĞIT Deniz Karabacak <> YAŞASIN İRRASYONALİZM II Bora Ercan <> BRUGGE'DE BİR HAFTA SONU Lale Ak <> TAŞ USTASI Bir Kızılderili Masalı <> ORTALIK YILDIZDAN GEÇİLMEZKEN KONUYU ANLAYIP YORUMLAYABİLMEMİZ İÇİN BİR KİTAP:
TARKAN/YILDIZ OLGUSU
Devrim Güven

>>>ASAL SAYI 07/ 01.056.2004 > TÜRKİYE'NİN 1 MAYIS'LARI İzinsiz Gösteri <> SANAL EVREN VE HABER DÜNYASI Jean Baudrillard (Çeviri: Oğuz Adanır) <> YAŞASIN İRRASYONALİZM – BÖLÜM I Bora Ercan <> MATEMATİK VE İNANÇ Nurettin Çalışkan <> BİR POPÜLER KÜLTÜR OLARAK TÜRKİYE’DEKİ ARABESK KÜLTÜRÜ ANLAMA ÇABASI: POPÜLER KÜLTÜR VE ORHAN GENCEBAY ARABESKİ Ali Pekşen
<> “İMKANSIZ AŞK” BİR GÜNAH ÇIKARMA MI? Tülay Akkoyun
<> NAR Deniz Karabacak <> BİR MALTA YOLCULUĞU Lale Ak <> ARE YOU UNBREAKABLE? ( KIRILMAYAN MISIN? ) - BÖLÜM I Gürkan Haydar Kılıçarslan <> YAŞAM DÖNGÜSÜ Waa’Naa’Nee’Che <> 2911: TOPLANTI VE GÖSTERİ YÜRÜYÜŞLERİ KANUNU Resmi Gazete Tarih : 8/10/1983 Sayı : 18185
>>>ASAL SAYI 05/ 01.04.2004 > PARANIN ÇARPITICI GÜCÜ Karl Marx <> TÜRK LİRASI BANKONOTLARININ GÖRSELLİĞİ ÜZERİNE Ali Pekşen <> SAYMA VE ÖLÇME Nurettin Çalışkan <> AVRUPA BASINI NE DEDİ? Gürkan Haydar Kılıçarslan <> BİR GÜNEY AFRİKA YOLCULUĞU Lale Ak <> DÜŞ, AŞK VE ŞİİR Bora Ercan <> İSİM MESELESİ: ESKİMOLAR VE KÜRTLER Deniz Kanatçı <> REKTÖRLERİN GÖZYAŞLARI Lodos Egelioğlu <> 2911'İN MART 2004 GÜNCESİ Derleyen: İzinsiz Gösteri
>>>ASAL SAYI 03/ 18.03.2004 > SAYILARLA YAŞAMAK Nurettin Çalışkan<> ŞİİRLE İŞTİGAL EDEN HERKESE İRTİCALEN SUALLER Osman Olmuş <> 13 YIL ÖNCESİNDEN BİR SAVAŞ PROTESTOSU Bora Ercan <> OLİMPİĞİM ÖYLEYSE VARIM Gürkan Haydar Kılıçarslan <> YAŞAMIN ÇOCUKLARI Elvan Dirlik
<> GAZETELERDEKİ İMZASIZ YAZILAR YA DA PORNO MUHABBETLERİ
Lodos Egelioğlu <> AYKIRI KİTAPLAR: SODOM, JULIETTE, GİZLİ GÜNCE VE DİĞERLERİ Devrim Güven

>>>ASAL SAYI 02/ 05.03.2004 > İKONOKLASM VE 'KITSCH': İKON KIRICILIKTAN İKON ÜRETİCİLİĞİNE BİR TÜR SALINMA Ali Pekşen <> YARI SAYDAM VESİKALIKLAR Ayhan Ayteş <> MEDYA İLLÜZYONİZMİ Gürkan Haydar Kılıçarslan <> ANTALYA'NIN KURUCUSU ATTALOS GAY MİYİDİ? Devrim Güven <> BİR EĞİTİM POLİTİKASININ DAHA İFLASI Lodos Egelioğlu <> MEDYA, ÜNİVERSİTELER VE ODTÜ Bora Ercan
<> ORTA ÖĞRETİMDE BİLGİ ERİŞİMİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ DERSİ Aydan Özkan