SAYI 43/ 01 HAZİRAN 2005
 


SIRLI AYNADA KIBRIS HARİTASI: 'AYNA, AYNA SÖYLE BANA'
Neşe Yaşın
Kıbrıslılar neden adalarının haritasına bu kadar düşkündürler? Ne zaman Kıbrıs ile ilgili bir kitap yayınlansa harita kapaktadır. Konferansların, toplantıların kültürel etkinliklerin afişlerindedir. Şirketlerin logosudur. Kısacası her yerdedir. Haritasını bayrağının ortasına oturtan bir başka ülke görülmemiştir. >>>
MAPPING THE METAPHOR: CYPRUS MAP IN THE SECRETIVE MIRROR Why are Cypriots so fond of their island’s map? Whenever a book is published on Cyprus the map is on the cover. It is on posters for seminars, meetings and cultural activities. It is the logo of companies. It is everywhere. There is no other country, which has placed its map at the center of
her flag. >>>

VİCDANIN POLİTİKASI
Can Başkent
Vicdani ret on beş yıldır bu topraklarda var. Anarşizm ve pasifizmden beslenen bir hareket olarak gelişen hareket, onbeşinci yılını altmışa yakın retçiyle dolduruyor. Bu sürede kurulan "Savaş Karşıtları Dernekleri", Genelkurmay'da açılan davalar, tutsak edilen vicdani retçiler, düzenlenen uluslararası kampanyalar her ne kadar çoğunluk kamuoyunun ilgisine mazhar olamadıysa da, iç tutarlılığı ve enerjisiyle hala bir çok eylemci grubuna ilham veriyor. >>>

KIYAMET BİLGİSİ VE MARDUK Gürkan Haydar Kılıçarslan
İzinsiz gösteri’nin Nisan sayısında yer alan “Deccal” başlıklı yazıdan hemen sonra –şans bu ya- Papa’nın ölümüyle beraber Türkiye basınının bir bölümünde yaşanan ve çoğu da haddinden fazla gülünç olan ezoterik salgın aşağıda okuyacağınız yazının ve “Deccal” başlıklı yazının yazarının gözlerinden kaçmamıştır. Son tahlilde hal ve gidişatımıza pratik bir faydası olmasa da “izinsiz gösteri”nin gündem belirlediğinin kanıtlarından biri olan bu olguyu milli fenomenolog okurlarımıza, özellikle ezoterizmde sınır tanımayarak çoğu batıl ve hurafe Hıristiyan kültürü ve inanışlarını halkımızın en önemli ihtiyacı zannederek her zamanki gibi “mahallenizin salyangozcusu” işlevini hakkı ile yerine getiren basınımızın ezoterizmin önde giden organları Hürriyet, Milliyet, Sabah ve Akşam gibi gazetelerimizi ve onların türevleri ile integrallerini “Deccal”e havale ediyorum.. >>>

İLAHİ SUNAKTAKİ ÖLÜMCÜL FOTOĞRAFLAR
Kubilay Akman
Amerikalı fotoğrafçı Joel-Peter Witkin (Brooklyn, New York, 1938) en hafif ifadeyle izleyiciye “yorucu” imgeler sunuyor. Witkin’i izlerken ölüme, yaşama, dinlere, sanat tarihine, bedene, acıya ve hazza dair karmaşık bir problem yumağıyla yüz yüze geliyoruz....>>>
THE MORTAL PHOTOGRAPHS AT THE DIVINE ALTAR American photographer Joel-Peter Witkin (Brooklyn, New York, 1938) provides tiring images with the lightest expression. We are coming face to face with the complicated problematic clew on life, death, art history, religions, body, pain and pleasure while watching his works of art....
>>>

LONDRA YÜRÜYÜŞLERİ: WIMBLEDON – RICHMOND Seda Kervanoğlu Hay
Kahvaltı sofrasında Guardian gazetesinin edebiyat ekini okurken İngilizlerin meşhur deneme yazarı William Hazlitt’in bir yazısını okuyorum: Aşinalığın Verdiği Hazlar... Hazlitt bu yazısında yeni kitapları okumaktan nefret ediyorum. Tekrar tekrar okuduğum yirmi ya da otuz kitap var ve bunlardan başkalarını okumaya hiç isteğim yok diyor. Ölen yazarlara yaşayanlardan daha fazla güvendiğini söylerken, modern edebiyatın tozu, dumanı ve gürültüsüyle ölümsüzlüğün saf ve sessiz havasını karşılaştırıyor. >>>


IN LOUISIANA (English)Lale Ak
After travelling so much, and having great experiences all around the world, meeting plenty of impressive personalities and learning from them, you grow out of yourself to become larger than your own life. That’s the time when you start revisiting your past and put everything into perspective. You revisit all your memories. And everything seems to fit. Everything makes sense. Your past becomes your present. Perhaps, your future. ...
>>>




ODTÜ TARİHÇE- 2 ÇALIŞMALARI
(1980 - 2000) >>>>


ODTÜ EFSANELERİ: AKLA ZİYAN HİKAYELER Haluk Kalafat
Hazırlık’ta okurken her sabah altından kafamda bin bir hülyalı düşüncelerle “gölgesinin Ata yazdığı” metal üç bloktan geçerdim. Mimarlık binasının önündeki “heykel desen heykel değil” olarak tanımladığım (o zaman daha gençtim, heykel insan figürüydü benim için en çok da Atatürk şeklinde tezahür ederdi) o bloklara pek çok kez tırmanıp Ata yazısını okumaya çalıştım. Bloklar inatla “A ve T” harflerinden fazlasını göstermediler...>>>


ODTÜ’DE NAZIM HİKMET GÜNÜ Bora Ercan
Öğrencilik dönemlerimde, özellikle yurtlarda kaldığım süre içinde durmaksızın şiir okurdum. Bahar günleri bir ağacın altında bıkmaz, sıkılmaksızın okur, gelen geçen dostlarla dizeleri paylaşırdım. Karacaoğlan’ın gönlünü üç güzele meyledip, Elif, Şemş, Kamer arasında bir seçim yapamaması gibi, ben de Edip Cansever’den Turgut Uyar’a, İlhan Berk’ten Nazım Hikmet’e savrulup dururdum. Bu arada, tabii tüm gün bir ağaç altında şiir okuma lüksünün bedeli sabaha kadar ..... >>>



_______________________________________________________________________________
>>>ESKİ SAYILARDAN SEÇMELER >>>

> ODTÜ TARİHÇE ÇALIŞMASINA YÖNELİK BİR ÇAĞRI Ali Pekşen / Sayı 41
> KLİTORİS’İN KEŞFİ Bora Ercan / Sayı 41
> ORLAN’IN SURETLERİ ///// THE SURETS OF ORLAN Kubilay Akman / Sayı 37
> "TARİH KAVRAMI ÜZERİNE"DEN I. Walter Benjamin / Sayı 37
> ALIŞILMADIK SEX DENEYİMLERİ Çeviren: Can Başkent / Sayı 31
> MİMARLIK VE MONTAJ
Sergey M. Eisenstein / Sayı 29
> ODTÜ BİLİNÇSİZ ANARŞİST FUTBOL LİGİ anar_kom@yahoo.co.ud / Sayı 29
> EGEMEN BAKIŞ VE DİLE GELEN İKTİDAR Mustafa Murat Tatlı / Sayı 29
> KARANLIĞIN SOL ELİ İLE KIŞ'A DOĞRU BİR YOLCULUK Zehra Koç/ Sayı 23
> ODTÜ'DE DEVRİM YAZISI Nurettin Çalışkan / Sayı 23
> BİR BARIŞ PROJESİ OLARAK ŞİİR ÇEVİRİSİ Neşe Yaşın / Sayı 19
> MİDİLLİ : HEM ÇOK YAKIN, HEM DE ÇOK UZAK BİR ADA Gökhan Orhan / Sayı 17
> METİNLERARASI BİR ESER : İKİ YEŞİL SUSAMURU Tülay Akkoyun / Sayı 17
> KARMAŞIKLIĞIN GİZEMİ - I Gediz Akdeniz / Sayı 13
> TARİHE, BELGESELE, REKLAMA DAİR BAŞLIKSIZ BİR YAZI Ethem Özgüven / Sayı 13
> KAYBOLUNACAK KENT: YEZD Deniz Karabacak Sayı 13
> LİNGAM: ŞİVA'NIN CİNSEL ORGANI Nurdan Çakır / Sayı 11
> MATEMATİK, DİN VE BATIL İNANÇ Nurettin Çalışkan / Sayı 7
> SANAL EVREN VE HABER DÜNYASI Jean Baudrillard / Sayı 5
> TÜRK LİRASI BANKONOTLARININ GÖRSELLİĞİ ÜZERİNE Ali Pekşen / Sayı 5
> ŞİİRLE İŞTİGAL EDEN HERKESE İRTİCALEN SUALLE Osman Olmuş / Sayı 3
> MEDYA İLLÜZYONİZMİ Gürkan Haydar Kılıçarslan / Sayı 2